Nejčastější dotazy

1Co je to IP adresa?
IP adresa jednoznačně identifikuje Váš počítač v síti Interet. Vypdá např. takto: 192.168.200.25
2Co je to MAC adresa?
MAC adresa je jednoznačné identifikační číslo vaší síťové karty v PC. Podle ní na síti iWebs dostanete přidělenu IP adresu. Vypadá např. takto: 00:0B:6b:3c:A1:21
3Jak zjistím IP adresu svého počítače?
Otevřete příkazovou řádku (START, klikněte na SPUSTIT, vepište CMD, stiskněte ENTER), do nového černého okna příkazové řádky napište: IPCONFIG -ALL. Nyní stačí nalézt řádek s názvem IP ADRESA (případně ADRESA IPv4)
4Jak zjistím MAC adresu svého počítače?
Otevřete příkazovou řádku (START, klikněte na řádek SPUSTIT, vepište příkaz CMD, stiskněte ENTER), do nového černého okna příkazové řádky napište příkaz: IPCONFIG -ALL. Nyní stačí nalézt v odstavci s názvem "Adaptér sítě LAN", řádek s názvem FYZICKÁ ADRESA. MAC adresa vypadá zhruba takto 00:0E:1F:5D:A7:9D.
5Jak nastavím IP adresu svého počítače?
Na síti iWebs není nutné nastavovat IP adresu počítače. IP adresu dostanete automaticky přidělenu z DHCP serveru.
6Co je to DHCP?
DHCP server se stará o automatické přidělování IP adres všem uživatelům sítě.
7Co je to agregační poměr.
Agregační poměr se uvádí jako poměrové číslo např.: 1:10. Tento konkrétní příklad znamená, že svou rychlost do Internetu sdílíte s dalšími 10 dalšími uživateli.
8Používá se agregační poměr na síti iWebs?
Ne, na síti iWebs se již agregační poměr nepoužívá. Kapacita naší páteřní linky do Internetu není nikdy vytížená vice jak na 60%.
9Používá se FUP na síti iWebs?
Ne. FUP neboli Fair User Policy který omezuje rychlost uživatelům (stahovačům) se na síti iWebs nepoužívá. Kapacita naší páteřní linky do Internetu není nikdy vytížená vice jak na 60%.
10Budu mít u iWebs nějaké datové nebo časové omezení?
Ne. U všech aktuálně nabízených datových tarifů nejsou již žádné datové, ani časové limity.
11Mohu si připojit doma další PC nebo notebook?
Ano a to libovolné množství. Cesty jsou dvě. Buď svépomocí, tj. zakoupíte si potřebné zařízení (Router) a sami si ho nastavíte. Stačí pak pouze zavolat na technickou podporu, kde Vám technik změní MAC adresu současného PC na Váš nový Router. Druhá cesta je možnost celou službu objednat u nás a my vše zařídíme. Cena za připojení dalšího PC (viz ceník).
12Mohu používat svůj VoIP telefon.
Můžete. Váš telefon musí pouze podporovat SIP protokol.
13Jakými způsoby mohu platit za služby u iWebs?
Trvalým příkazem z účtu, inkasním příkazem z účtu, hotově, nebo pomocí SIPO sdruženého inkasního příkazu České Pošty. Pokud máte zájem platit složenkou, paušální cena je vždy o 100,- Kč vyšší.
14Mohu si na internetu zobrazovat a tisknout platby a faktury?
Ano, nově v sekci INTRANET - uživatelská sekce.
15Jak si mohu změnit fakturační a dodací adresu?
V sekci INTRANET - uživatelská sekce.
16Mám přes iWebs Internet a chci i telefonovat, co mám pro to udělat a na kolik mne to vyjde.
Pokud již vlastníte VoIP telfon s podporou SIP protokolu aktivace služby je zdarma. Jinak ceny (viz ceník - telefon).
17Jaký je rozdíl, mezi WIRELESS, ETHERNET a OPTICAL připojením.
V každé lokalitě je možné od nás odebrat pouze jeden z typ připojení k Internetu. Vždy se prosím předem informujte, jaký typ připojení lze ve Vašem bydlišti zřídit. Optické připojení je nejvýhodnější, lze však zřídit zatím pouze v několika málo místech. Metalické připojení neboli Ethernet lze zřídit téměř na všech sídlištích, bytových či řadových domech. Lze také zřídit v domech, kde již máme přípojku hotovou, případně v nových domech se dvěma a více zájemci. Bezdrátové neboli Wireless připojení lze zrealizovat tam, kde ještě přípojku nemáme hotovou a je zde dostupný bezdrátový signál naší sítě.
18Jaký je můj server odchozí pošty SMTP?
Server odchozí pošty nastavte ve Vašich emailových klientech (např. Outlook) na smtp.iwebs.cz.
19Kde naleznu všeobecné podmínky poskytovatele?
Všeobecné podmínky pro poskytování služeb elektronických komunikací sítě iWebs s.r.o. naleznete ZDE.
Pokud zde nenaleznete odpověď na Váš dotaz, rádi Vám odpovíme osobně, emailem nebo telefonicky.

Kontaktujte naše experty

Kancelář a hlášení poruch: 515 555 155